Hasil Analisis Soal Selidik Sarana Guru SMK Teluk Air Tawar 2013

Image

INDIKATOR

Jumlah markah keseluruhan : 0 – 6  / Indikator :  Asas

  • Penyediaan elemen yang menyokong pembelajaran di peringkat asas/ minimum
  • Berbincanglah dengan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti untuk membentuk

Jumlah markah keseluruhan : 7 – 24 / Indikator : Sedang maju

  • Penyediaan elemen yang menyokong pembelajaran pada peringkat sederhana
  • Pihak sekolah boleh meningkatkan penglibatan menghubungi PIBG/LPS/Alumni/ Ahli Majlis Permuafakatan sekolah serta ahli komuniti bagi mendapatkan kerjasama dan sokongan dalam sekolah

Jumlah markah keseluruhan : 25 – 30 / Indikator : Cemerlang

  • Sekolah anda telah menggunakan semua ruang dan peluang untuk menyediakan persekitaran yang kondusif untuk pembelajaran
  • PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti dilibatkan sepenuhya dalam mencemerlangkan  murid
  • Sekolah anda boleh menjadi contoh kepada sekolah lain dan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti boleh menjadi mentor bagi sekolah lain 

 

HURAIAN

Jumlah keseluruhan responden guru yang terlibat dalam analisis ini adalah seramai 34 orang.

  1. Indikator  : 0 – 6
  • Tiada. Tahap  ASAS 
  1. Indikator  : 7 – 24
  • Seramai 22 responden berada di dalam kedudukan indikator SEDANG MAJU 
  1. Indikator : 25 – 30
  • Manakala seramai 12 responden berada di dalam kedudukan indikator CEMERLANG

 

Dari sudut pemerhatian

Secara keseluruhannya, analisa sarana ini menunjukkan seramai 22 responden guru berada pada tahap sedang maju dan seramai 12 responden guru pada tahap cemerlang. Elemen yang menyokong pembelajaran di sekolah terdiri daripada iklim sekolah, komunikasi berkesan, sokongan terhadap kejayaan murid, tanggungjawab bersama, keputusan bersama dan kerjasama dengan komuniti diambilkira untuk menunjukkan tahap sekolah.

Diharapkan semua pihak memainkan peranan masing-masing untuk memastikan kejayaan sekolah untuk melahirkan produk pelajar yang dapat memenuhi Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang terdiri daripada aspek jasmani, emosi rohani dan intelek. 

NOTA: Analisis ini disediakan oleh Pen. Setiausaha PIBG SMKTAT 2013/2014 iaitu En. Abdull Mukhsin b. Saad.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s